Nowy system statystyk być może jest wam dobrze znany, powszechnie bowiem używa się go w grach komputerowych typu rpg (i nie tylko), opiera się on o tzw. "drzewka umiejętności". Aby odblokować następny poziom jakiejś umiejętności należy wykupić poprzedni i mieć określoną ilość punktów w kategorii bazowej. Żeby nie gadać tak w próżni, przedstawiam wam ostateczną wersję, która (mam taką nadzieję) wszystko wam rozjaśni.
UCZNIOWIEklik - drzewko statystyk dla uczniówW zależności od roku na którym jest nasza postać dostajemy określoną ilość pkt.:
- I – 15 pkt
- II - 25 pkt.
- III - 35 pkt.
- IV - 45 pkt.
- V - 55 pkt.
- VI - 65 pkt.
- VII - 75 pkt.
OSOBY DOROSŁEklik - drzewko statystyk dla dorosłych1. W zależności od wieku naszej postaci dostajemy określoną ilość pkt.:
- 18-30 lat - 85 pkt.
- 30-40 lat - 90pkt.
- 40-50 lat - 95 pkt.
2. Zostają wprowadzone klasy początkowe, które są bazą do przydzielania odpowiedniej (ze względu na wiek) dla naszej postaci liczby punktów. Punkty klasy są liczone bonusowo. Wybraną klasę należy zaznaczyć w Karcie Czekoladowej Żaby, aby była jasna dla kontrolującego:
Healer:Magia lecznicza: 6pkt
Eliksiry: 6pkt
Zielarstwo: 3pkt
Zaklęcia pomocnicze: 3pkt
Badass:Czarna Magia: 6pkt
Zaklęcia ofensywne: 6pkt
Zaklęcia defensywne: 6pkt
Tank:Zaklęcia ofensywne: 9pkt
Zaklęcia defensywne: 9pkt
Speller:Zaklęcia ofensywne: 6pkt
Zaklęcia defensywne: 6pkt
Zaklęcia pomocnicze: 6pkt
Freelancer:Eliksiry: 3pkt
Transmutacja: 3pkt
Zielarstwo: 3pkt
Zaklęcia ofensywne: 3pkt
Zaklęcia defensywne: 3pkt
Zaklęcia pomocnicze: 3pkt
Scientist:Historia Magii: 3pkt
Runy: 3pkt
Numerologia: 3pkt
Astronomia: 3pkt
Wróżbiarstwo: 3pkt
ONMS: 3pkt
3. Ponadto, w zależności od przynależności do danego ugrupowania, postaci dostają dodatkowo*:
- Członek Zakonu Feniksa + 5 pkt.
- Śmierciożerca + 5 pkt.
Postaci, która stała się dorosłą w efekcie upływu czasu podczas gry fabularnej, nie przysługują punkty klas początkowych.
Postaci specjalne (Dumbledore, Voldemort, Minister Magii itd.) będą ustalane osobno z administracją, wiadomo - muszą mieć więcej pkt.
***
Postać będzie się oczywiście rozwijała podczas fabuły. Dodatkowe pkt. będzie można zdobyć za sesje z mistrzem gry, eventy, uczęszczanie na lekcje (oczywiście nie zawsze, tylko gdy będzie ona wymagała od nas np. jakiegoś konstruktywnego działania w danym temacie), prowadzenie ciekawych lekcji, gdy mówimy o nauczycielu, a nawet wybitne posty w fabule, wyłapane przez MG albo administrację.
Tak, będziemy was nagradzać za dobre pomysły.
W sytuacjach szczególnych albo w wypadku postaci JUŻ posiadających dodatkowe umiejętności, istnieje możliwość uchylenia przez administrację liczby wymaganych punktów.
Postaci o stażu dłuższym niż rok (aktywnie grające), otrzymują dodatkowe 5 pkt. statystyk.Powołana zostanie funkcja kontrolera, którego zadaniem będzie nie tylko sprawdzanie, czy nie próbujecie przydzielać sobie zbyt dużej liczby punktów (nie żebym was o to podejrzewała), lecz także znajdowanie niezgodności treści waszych postów z tym, co widnieje w statach danej postaci. Chodzi o to np. aby postać nie posiadająca ani jednego punktu w runach, nagle nie stała się autorytetem w tym temacie.
Zdobyte punkty, każdorazowo wpisuje w temacie MG/mod/admin.
Podziękowania i gromkie brawa za koncepcję "drzewek", należą się Dorcas Meadowes.REGULAMIN ZDOBYWANIA PKT. STATYSTYK NA FABULE1. Do zdobycia punktu ze statystyk należy odbyć z nauczycielem dwie sesje po 5 postów każdy lub jedną po 9 postów.
2. Jeżeli w przeszłości odbyła się sesja, w której były wstawki teoretyczne z nauki, należy podesłać nauczycielowi oraz adminowi link do sesji, wtedy punkt będzie przyznany za jedną sesje po 5 postów każdy.
3. Jeżeli uczeń uczy ucznia i jeden z nich ma zerowy stan punktów statystyk, wystarczy jedna sesja po 6 postów. Każda kolejna - patrz punkt 1.
4. W cyklu nauczania z tą samą osobą nauczający uczeń również otrzymuje jeden punkt statystyk. Np gdy Porunn uczy Bena, w pierwszej sesji otrzymują punkt oboje, ale już w każdej kolejnej tylko Ben.
5. Uczeń może uczyć ucznia, jeśli ma przynajmniej 1 punkt więcej.
6. Każda sesja musi być zgłoszona adminowi albo MG.
PUNKTY STATYSTYK POZA LIMITIstnieje możliwość zdobywania punktów statystyk poza limit ( u uczniów wynosi on 10 pkt, a u dorosłych 15/20 w zależności od kategorii).
1. Połówka punkta (czyli 0,5) przyznawana poza limit po napisaniu 2x5 postów lub 1x9 postów na fabule opisujących naukę.
2. Cały punkt przyznawany poza limit po napisaniu 4x5 postów, 3x6 postów, 2x9 postów lub 1x17 postów opisujących naukę.
3. W KCŻ wpisywane są tylko całe punkty poza limit, połówki są zapisywane przed Administracje pod KCŻ z linkiem do sesji.
SYSTEM GRYNowy system gry, używany głównie podczas eventów i meczów quidditcha, opierać się będzie na połączeniu statystyk i rzutów kośćmi.
Każdorazowo przy akcji wymagającej wykazania się umiejętnościami ujętymi w statystykach, MG wyznaczać będzie w punktach poziom trudności „wyzwania” przed którym stoi postać. Powodzenie następować będzie jeśli połączona suma punktów z odpowiedniej kategorii statystyk oraz rzutu kością/koścmi przewyższać będzie poziom wyznaczony przez MG.
Przykład:
Sytuacja pierwsza:
Lily Evans ma 6 punktów w magii leczniczej.
Znajduje się właśnie w Skrzydle Szpitalnym i pod okiem surowej acz wyrozumiałej Pani Pomfrey opatruję nogę jakiemuś nieszczęśnikowi z Hufflepuffu, który złamał ją spadając ze schodów.
MG wyznacza poziom trudności zadania na 10 punktów, oznacza to, że Lily wykulnąć musi 4 punkty lub więcej. Lily kula kością i wypada 6, udało się, noga Puchona została skutecznie wyleczona. Jeszcze kilka dobrych rad od szkolnej pielęgniarki i może wracać do zaniepokojonych kolegów.
Sytuacja druga:
Lily pędzi na złamanie karku za Potterem biegnącym w kierunku Zakazanego Lasu. Nagle chłopak potyka się o jeden z wystających korzeni i upadając nieszczęśliwie, łamie nogę. Dookoła jest ciemno, gdzieś niedaleko wyje jakiś najprawdopodobniej niezbyt przyjaźnie nastawiony stwór, dawno minęła godzina policyjna i trudno spodziewać się, aby w okolicy znalazł się ktoś, kto mógłby przyjść dziewczynie z pomocą. Jest zdenerwowana, roztrzęsiona i bardzo się denerwuje. MG wyznacza poziom trudności zadania na 14 punktów. Oznacza to, że Lily wykulnąć musi 9 punktów. Niestety, kość pokazuje jedynie 4. Evans będzie musiała znaleźć jakiś inny sposób, aby przetransportować Jamesa do Skrzydła Szpitalnego i obmyślić dobre wytłumaczenie, którym poczęstuje szkolną pielęgniarkę.* sesje „codzienne”, nie zawierające sytuacji konfliktowych dla dwóch postaci ani akcji nadmiernie brawurowych, nie będą oczywiście wymagały obecności MG i kulania kośćmi.
Wszelkie pytania prosimy wysyłać na PW do Administracji.