Regulamin fabularny
Kiedy w rozgrywce niezbędny jest Mistrz Gry?1. W przypadku wystąpienia konfliktu pomiędzy rozgrywającymi sesję użytkownikami, zobowiązani są oni do bezzwłocznego zgłoszenia się ze sprawą do jednego z MG (
link)
2. Używanie umiejętności dodatkowych, takich jak legilimencja/oklumencja podlega rzutowi kostką. Od jego wyniku zależeć będzie, czy użyta umiejętność odniosła skutek, a jeśli tak, w jakim stopniu.
3. Trwałe okaleczanie/próby zabicia postaci drugiego użytkownika bez jego zgody są niedopuszczalne. Z wyjątkiem sytuacji, w których postępowanie gracza wymusza określone reakcje i nie pozostawia osobie decyzyjnej większego wyboru np. wchodzi do paszczy smoka, igra z Voldemortem.
4. MG jest jedyną osobą, która ma prawo do użycia zaklęć
Obliviate i
Imperius na graczu, nie pytając go wcześniej o zdanie ani nie rzucając kostkami. Może bez zgody wymazać konkretne wspomnienie, zadać lekkie obrażenia, lub skłonić postać do postępowania wedle jego woli, z pominięciem radykalnych rozkazów.
4.1 Użytkownicy kierujący postaciami znającymi zaklęcia
Obliviate i/lub
Imperius mogą skorzystać z dwóch opcji: zapytać ofiarę o zgodę na użycie zaklęcia bądź (w przypadku odmowy) poprosić MG o ustalenie indywidualnego progu.
5. MG na wniosek użytkownika ma prawo interweniować w przypadku braku zgodności co do podjętych przez jedną ze stron działań.
6. MG czuwają nad tematami i mogą interweniować w wybranym przez siebie momencie. Wyjątkiem jest sytuacja odgórnie przygotowanej fabuły, kiedy ingerencja Mistrza Gry może popsuć zaplanowane wydarzenia. W takim przypadku uprasza się o wystosowaniu
"STOP"
na początku pierwszego z postów.
6.1 W przypadku zbyt wielkiej swobody użytkowników, MG ma obowiązek zainterweniować w przypadkach absurdalnych (np. wchodzenie w paszczę Rogogona, walka piątoklasisty ze śmierciożercą).
7. Wola MG jest rozstrzygająca, jeśli się z nią nie zgadzasz, masz prawo zgłosić się do członka Administracji.
Ostatnia aktualizacja: 30.11.2014