IndeksIndeks  SzukajSzukaj  Latest imagesLatest images  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share
 

 Księga Zaklęć

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Huncwot
Huncwot

Księga Zaklęć Empty
PisanieTemat: Księga Zaklęć   Księga Zaklęć EmptyWto 03 Kwi 2018, 22:59


Magia Ucieleśnienia


Magia ucieleśnienia to dziedzina magii polegająca na uformowaniu magicznej energii. Dzięki zaklęciom z tej dziedziny można tworzyć różnego rodzaju pociski, tarcze czy bariery. Magia ucieleśnienia pozwala także na przyzwanie na pole bitwy sojuszników pod postacią chociażby ptaków czy nietoperzy.
Znanym odłamem magii ucieleśnienia jest także dziedzina magii molekularnej. Zagłębienie się w jej tajniki pozwala chociażby na unoszenie i przesuwanie przedmiotów, przyśpieszanie lub spowalnianie obiektów lub czasu za pomocą ruchów cząsteczek, a także na teleportację przedmiotów lub organizmów żywych. Do dziedziny magii molekularnej włącza się także proste zaklęcia czyszczące i porządkujące.
Nic więc dziwnego, że magia ucieleśnienia cieszy się chyba największą popularnością w świecie czarodziejów. Daje bowiem szerokie pole do popisu we wszelkiego rodzaju pojedynkach.



Poziom łatwy


Accio
Sprawia, że dany przedmiot przylatuje do osoby rzucającej zaklęcie.
Aeria Gaudum
Wzbija w powietrze wodę, piach, liście, pióra… wszystko wokół. Działa tylko na bardzo lekkie przedmioty.
Odkrywca: Yumi Merberet
Expelliarmus
Wystrzeliwuje wiązkę energii, która uderza przeciwnika w rękę na tyle mocno, by wytrącić mu z niej różdżkę. Co słabszych przeciwników Expelliarmus może nawet odrzucić na niewielką odległość.
Chłoszczyść
Zaklęcie czyszczące i porządkujące.
Colligatus
Zaklęcie pozwalające na szybkie zawiązanie sznurówek, muszki lub krawata.
Odkrywca: Franz Krueger
Crocio
Nie mylić z Crucio. Jest to zaklęcie podobne do Serpensortii, jednak zamiast węża pozwala przyzwać kruka. Nie jest ono czarnomagiczne.
Odkrywca: Franz Krueger
Defodio
Zaklęcie żłobiące, pozwala na odłamanie małego kawałeczka obranego za cel przedmiotu.
Diffindo
Zaklęcie rozcinające. Dzięki niemu koniec różdżki może posłużyć nam jako nóż lub skalpel. Czar nieprzydatny w walce, gdyż nie jest w stanie rozciąć ludzkiej skóry, a co najwyżej materiał ubrania.
Erecto
Zaklęcie prostujące, które może być wykorzystywane na przeróżne sposoby. Można dzięki niemu chociażby wyprasować pogniecione ubranie, wyprostować włosy, ale i rozstawić namiot.
Insectum Morte
Zaklęcie działające mniej więcej tak, jak packa na muchy. Jego mordercze działanie ogranicza się jednak jedynie do owadów.
Odkrywca: Lily Evans
Lumos
Sprawia, że z koniuszka różdżki wydobywa się światło.
Lumos Soren
Wywołuje chwilowy blask – nie jest w stanie niczego oświetlić, ale może skutecznie oślepić osoby znajdujące się w pobliżu. Niestety jest to miecz obosieczny, ponieważ sam rzucający zaklęcie także zostaje oślepiony
Mixtum Maximum
Zaklęcie mieszające wszystkie składniki bez pomocy łyżeczki czy chochli.
Odkrywca: Horacy Slughorn
Munda bit
Prościutkie zaklęcie służące do wywabiania plam, w niewłaściwych rękach mogące jednak spowodować wypalenie w ubraniu sporych dziur.
Odkrywca: Lily Evans
Nox
Gasi różdżkę po użyciu zaklęcia Lumos.
Orchideus
Sprawia, że z różdżki wystrzeliwuje bukiet kwiatów.
Pelgolau
Wyczarowuje kulkę jasnego światła, którą można manipulować za pomocą zaklęcia 'mobiliarbus'. Nie wytwarza ciepła.
Perriculum
Powoduje wystrzelenie z różdżki czerwony snop iskier, który rozdziela się jak fajerwerk.
Portengo
Zaklęcie to sprawia, że portki przeciwnika (spodnie, gatki, majteczki, spódniczki) nagle opadają w dół.
Odkrywca: Dante Shepard
Sicarre
Zaklęcie sprawiające, że z różdżki zaczyna wydobywać się strumień ciepłego powietrza. Może z powodzeniem służyć do suszenia wszelkiego rodzaju materiałów, włosów i przedmiotów.
Odkrywca: Lily Evans
Tergeo
Usuwa różne substancje np. kurz, krew.
Wingardium Leviosa
Unosi wskazany różdżką obiekt.

Poziom średni


Alarte Ascendare
Zaklęcie powodujące wyrzucenie przedmiotu w powietrze.
Arania Exumai
Zaklęcie unieszkodliwiające pająki. Z różdżki wydobywa się wiązka energii, która w zetknięciu się pająkiem lub akromantulą, unieruchamia stworzenie. Czar działa do kilkunastu minut.
Bombarda
Powoduje niewielką eksplozję pojedynczego obiektu. Raczej nie jest to zaklęcie pojedynkowe, choć ten, który znajdzie się w pobliżu może oberwać jakimś małym odłamkiem.
Carpe Retractum
Rzuca magiczny, przypominający lasso, świetlny sznur na dane obiekty i przyciąga je do rzucającego zaklęcie lub odwrotnie.
Depulso
Odpycha przedmioty od rzucającego zaklęcie. Może posłużyć chociażby do obrony. Zaklęciem odwrotnym jest accio.
Everte Stati
Przydatne zaklęcie pojedynkowe, które uderza ofiarę magiczną wiązką energii i wyrzuca ją na daleką odległość.
Flippendo
Zaklęcie popycha przedmioty lub żywe organizmy. Czar nie jest jednak zbyt potężny, przez co silniejsze jednostki są w stanie przeciwstawić się jego działaniu.
Lumos Maxima
Oświetla całe pomieszczenie w którym znajduje się osoba rzucająca zaklęcie.
Mobiliarbus
Zaklęcie służące do przenoszenia różnych przedmiotów.
Nox Maxima
Zaklęcie powodujące całkowitą ciemność. Przeciwzaklęciem jest Lumos Maxima.
Protego
Podstawowa wersja magicznej tarczy, która chroni przed zaklęciami, jak i innymi rzuconymi przedmiotami. Chroni tylko rzucającego zaklęcie, w dodatku nie jest skuteczna przeciwko zaklęciom czarnomagicznym.
Reducto
Niszczy nawet duże obiekty mieląc je na proch.

Poziom trudny


Ascendio
Zaklęcie polegające na tym, że różdżka z ogromną siłą pociąga rzucającego w górę. Prawdopodobnie zaklęcie może pociągnąć także w inne strony.
Avifors
powoduje, że z różdżki wylatują nietoperze, które atakują przeciwnika.
Avis
Powoduje pojawienie się stada fruwających ptaków, które atakują przeciwnika.
Bombarda Maxima
Ulepszona wersja Bombardy, która pozwala na wywołanie eksplozji kilku przedmiotów. Choć również nie jest to zaklęcie bojowe, to taki zmasowany atak odłamkami może już coś zdziałać.
Cave Inimicum
Wyczarowuje barierę, która sygnalizuje pojawienie się w okolicy innych osób.
Protego Satius
Tworzy magiczną tarczę, nieco odporniejszą niż zwykłe Protego. Działa przeciwko większości zaklęć, wyłączając jednak zaklęcia czarnomagiczne. Najważniejszą różnicą jest jednak to, że dzięki Protego Satius można już ochronić nie tylko siebie, ale i kogoś innego. Tarcza działa jednak nadal wyłącznie na pojedynczy cel/osobę.
Odkrywca: Franz Krueger
Expulso
Wypuszcza z różdżki kulę magicznej energii o działaniu odśrodkowym. Gdy ta trafi pomiędzy grupę osób, wszystkie zostaną odrzucone. Zaklęcie działające na bazie bomby miotającej, jednak nie wywołuje poważniejszych obrażeń.
Flagrate
Zaklęcie służące do wyczarowania w powietrzu promienia, który może się uformować w to, co zechce rzucający go czarodziej.
Impedimenta
Zaklęcie Impedimenta powoduje chwilowe, trwające ok. 10 sekund, i nagłe spowolnienie ofiary, przydatne szczególnie w pojedynkach.
Orbis
Pęta przeciwnika świetlistymi promieniami.
Waddiwasi
Zaklęcie, które może posłużyć do wystrzelenia z dużą szybkością i siłą czegokolwiek, co znajduje się w pobliżu użytkownika w cel lub ofiarę.

Poziom bardzo trudny


Confringo
Bardzo silne i niebezpieczne zaklęcie działające podobnie do Bombardy. Wywołuje eksplozję na danym obszarze. Przeciwnik, który znajdzie się w pobliżu epicentrum wybuchu może zostać odrzucony, a także raniony odłamkami zniszczonych przedmiotów.
Expecto Patronum
Zaklęcie obronne, używane do wyczarowania Patronusa - tarczy, która jest zmaterializowaną postacią pozytywnej energii, o kształcie charakterystycznym dla każdego czarodzieja; stosowany m.in. do obrony przed dementorami i śmierciotulami. Wyczarowany patronus może także służyć jako "kurier", gdy chcemy przekazać komuś ważną wiadomość.
Immovium
Spowalnia na krótką chwilę ruchy jednego celu. Działanie Immovium jest nieco dłuższe i silniejsze niż w przypadku Impedimenta.
Incarcerous
Zaklęcie, dzięki którym wypuszcza się z różdżki wytrzymałe liny. Można w ten sposób związać przeciwnika, a nawet go poddusić. Czar podobny w działaniu do Orbis, jednak o wiele silniejszy.
Magnaiactum
Zaklęcie wytwarza falę uderzeniową o szerokości około dwóch, trzech metrów, która widoczna jest w postaci srebrnej smugi światła. Może ona powodować ogłuszenie przeciwnika, ale jej siła zmniejsza się wraz z odległością od przeciwnika.
Protego Totalum
Zaklęcie ochronne, używane na małych obszarach. Sprawia, że miejsce trudniej wykryć i odporne jest na większość zaklęć, w tym czarnomagicznych.
Protego Horribilis
Bardzo silne i bardzo trudne zaklęcie tarczy chroniące pojedynczy cel (nie musi nim być sam rzucający zaklęcie). W przeciwieństwie do swoich poprzedniczek Protego Horribilis jest skuteczne również przeciwko zaklęciom czarnomagicznym.  
Salvio Hexia
Tworzy magiczną barierę, dzięki której wszystko to, co znajduje się w jej wnętrzu jest niewidoczne dla tych stojących poza barierą.
Tenebris
Zaklęcie sprawiające, że w pomieszczeniu zapada na kilka minut całkowita i nieprzenikniona ciemność, odporna na światło magiczne i naturalne. Może być w każdej chwili przerwane na życzenie rzucającego.
Odkrywca: Lily Evans

Poziom ekstremalnie trudny


Arresto Momentum
Spowalnia (lub całkowicie zatrzymuje) czas na kilka sekund w danym miejscu.
Arrowhora
Jedno z najsilniejszych zaklęć ofensywnych w dziedzinie magii ucieleśnienia. Z różdżki wystrzeliwuje salwa ostrych jak brzytwa strzał. Czar może mocno pokiereszować przeciwnika, a także zatrzymać go. Nie wywołuje jednak poważniejszych obrażeń, dzięki czemu Arrowhora nie jest uznawana za zaklęcie czarnomagiczne.
Nullus Magicus
Pozwala użytkownikowi na stworzenie kwadratowej bariery niwelującej efekty wszelkich używanych w niej czarów poza zaklęciem dezaktywujących barierę. Wielkość bariery zależy od poziomu zaawansowania użytkownika.
Odkrywca: Franz Krueger
Protego Maxima
Wzmocniona forma zaklęcia protego. Jest przeznaczona do ochrony dużych obiektów. Tworzy wokół wyznaczonego miejsca magiczną barierę, która staje się niewidzialna. Chroni ona przed większością zaklęć, w tym czarnomagicznych.
Protego Nigro
Najpotężniejsza tarcza ze wszystkich. Jedyna, która może zablokować nawet zaklęcia niewybaczalne. Wymaga niebywałej koncentracji, ucieleśnia się pod postacią czarnej energii. Jedynym minusem jest to, że Protego Nigro chroni wyłącznie pojedynczy cel (nie musi to być jednak sam rzucający zaklęcie).
Zaklęcie Uwolnienia (zaklęcie całkowicie niewerbalne)
Pozwala skoncentrować siłę magiczną celem uwolnienia się praktycznie ze wszystkich czarodziejskich pęt, więzów i łańcuchów.
Odkrywca: Franz Krueger


Ostatnio zmieniony przez Huncwot dnia Sro 11 Kwi 2018, 00:12, w całości zmieniany 4 razy
Huncwot
Huncwot

Księga Zaklęć Empty
PisanieTemat: Re: Księga Zaklęć   Księga Zaklęć EmptyWto 03 Kwi 2018, 23:28


Magia Iluzji i Uroków


Magia iluzji i uroków to bardzo szeroka dziedzina magii wymagająca od użytkownika niebywałej zdolności koncentracji oraz silnej woli. Obejmuje ona zaklęcia pozwalające na zmianę działania przedmiotów, zarówno pochodzenia mugolskiego, jak i magicznego. To właśnie dzięki magii uroków tworzone są chociażby różnego rodzaju czarodziejskie artefakty. Urok można rzucić także na przeciwnika, przez co ten zostaje zmuszony do wykonania jakiejś czynności lub do niezależnej od jego woli zmiany zachowania. To jednak nie wszystko. Zaklęcia z tej dziedziny pozwalają także na tworzenie wszelakich iluzji, które mogą kompletnie zmienić losy pojedynku.
Znanymi odłamem magii iluzji i uroków jest także „magia sekretów”, która obejmuje zaklęcia ujawniające różne niewidzialne lub ukryte magicznie przedmioty, a także czary pozwalające na otwieranie różnego rodzaju zamków czy przełamywanie prostych zabezpieczeń. Do tej dziedziny magii należy także znane wszystkim czarodziejom zaklęcie „Finite”, które kończy działanie większości innych czarów.



Poziom łatwy


Alohomora
Jedno z podstawowych zaklęć magii eksperymentalnej pozwalające na otwieranie wszelkiego rodzaju zamków, zasuw i przełamywanie prostych zabezpieczeń.
Aperacium
Zaklęcie ujawniające niewidzialny tusz.
Capilla
Stawia włosy na całym ciele dęba.
Circuspicio
Po uderzeniu różdżką i wymówieniu zaklęcia otwiera księgę na wybranej przez czarodzieja stronie, bądź haśle.
Odkrywca: Franz Krueger
Colloportus
Zaklęcie zamykające różne zamki, zasuwy. Dzięki niemu można także stworzyć proste zabezpieczenia, chociażby w postaci szyfru.
Concino
Sprawia, że wszystko, co chce ofiara powiedzieć, zamiast tego wyśpiewuje w melodii ostatnio słuchanej piosenki.
Odkrywca: Franz Krueger
Quietus
Zmniejsza siłę głosu danego celu, jednak nigdy nie wyciszy go całkowicie.
Odkrywca: Lily Evans
Reuoluite
Wpływa na błędnik przeciwnika i działa podobnie do podcięcia mu nóg. Po prostu te zaczynają się oponentowi plątać, co może doprowadzić do bolesnego upadku.
Odkrywca: Lily Evans
Rictusempra
Sprawia, że przeciwnik odczuwa łaskotki, co może mu znacząco utrudnić walkę. Rzucone na siebie poprawia humor.
Sonorus
Zwiększa siłę głosu danego celu.  
Sustensus
Pozwala za pomocą uderzenia różdżką i wymówienia zaklęcia poprawić wszystkie błędy ortograficzne, językowe i gramatyczne w pracy. Nie poprawia zaś błędów merytorycznych, z tego względu zaklęcie nie jest zakazane w szkole.
Odkrywca: Franz Krueger
Tarantallegra
Wywołuje u przeciwnika niekontrolowane pląsy.
Upiorogacek (zaklęcie całkowicie niewerbalne)
Powoduje u ofiary strach i obawę.
Vomitus
Wywołuje u przeciwnika mdłości.
Zaklęcie Czterech Stron Świata (inkantacja: Wskaż mi)
Sprawia, że koniuszek różdżki zaczyna wskazywać północ.
Zaklęcie kodujące (inkantacja: Wywróć)
Przewraca wszystkie litery w tekście tak, aby inna osoba nie mogła ich odczytać. Zaklęcie może być zakończone przez ponowne jego użycie, bądź przez zastosowanie Finite.
Odkrywca: Franz Krueger

Poziom średni


Bubonem
Uszy trafionego wypełnia wysoki, przeraźliwy, ogłuszający pisk, słyszany wyłącznie przez niego.
Odkrywca: Evan Rosier
Dissendium
Zaklęcie, które umożliwia otworzenie posągu jednookiej czarownicy na trzecim piętrze Hogwartu. Po wejściu do posągu schodami w dół można dojść do piwnicy Miodowego Królestwa w Hogsmeade.
Drętwota
Można powiedzieć, że to silniejsza wersja Upiorogacka. Oszałamia przeciwnika i sprawia, że na skutek targających nim emocji, jego ciało praktycznie drętwieje.
Ego quarere
Zaklęcie pozwalające odnaleźć zaginionego oswojonego pupila (działa tylko przy silnej więzi między właścicielem a zwierzęciem). Koniuszek różdżki wskazuje, w którym kierunku należy się udać, aby odnaleźć swą zgubę.
Odkrywca: Yumi Merberet
Equus Astarte
Zaklęcie wypowiedziane w obecności dzikiego konia lub jednorożca powstrzymuje atak zwierzęcia i na jakiś czas go uspokaja.
Odkrywca: Daimon Frey
Finite
Kończy działanie większości zaklęć.
Impervius
Nadaje celowi właściwości odpychające, przez co nie można do niego podejść ani go dotknąć. Działa tylko na obiekty nieożywione.
Lasciva modus
Poprawia humor osobie, na którą zostało rzucone zaklęcie, nie da się użyć go na samym sobie.
Odkrywca: Viní Marlow
Mimble Wimble
Dezorientuje przeciwnika, przez co ten nie wie, co powinien w danym momencie zrobić. Zaklęcie użyteczne w pojedynkach.
Muffliato
Zaklęcie, które powoduje, że wszyscy w pobliżu słyszą niezidentyfikowane brzęczenie. Uniemożliwia to podsłuchanie czarodzieja, który je rzucił.
Odkrywca: Severus Snape
Opus Chorus
Zaklęcie muzyczne. Czarodziej wysyła wiązkę dźwięku ze swej różdżki, która roznosi się po całym pomieszczeniu. Efekt jest taki, że wszyscy, którzy znajdują się w pobliżu słyszą muzykę, najczęściej jest to śpiew chóru, choć niekoniecznie.
Odkrywca: Franz Krueger
Restitue Potestatem
Pozwala ono na włączenie mugolskiego urządzenia bez potrzeby zasilania go za pomocą prądu. Radia odbierają wówczas sygnał mugolskich stacji, telewizory emitują obraz jakby znajdowały się w świecie mugoli. Aby je wykonać należy nakreślić małą literkę V (ptaszka takowego) na przedmiocie który chcemy uruchomić.
Odkrywca: Colton Summers
Riddikulus
Dzięki sile woli zamienia bogina w coś zabawnego, o czym w danym momencie pomyśli rzucający czar.
Saburra
Sprawia, że przeciwnik odczuwa, jakby w jego oczach nagromadziła się spora ilość piachu. Powoduje to ból i lekkie problemy z widzeniem. Można więc powiedzieć, że to trochę słabsza wersja Obscuro czy Conjuctivitis.
Odkrywca: Franz Krueger
Silencio
Wycisza całkowicie głos obranego celu.

Poziom trudny


Animalium Revelio
Wykrywa obecność zwierząt na danym obszarze. Jeśli skupimy się na danym zwierzęciu, będziemy 'uważni' tylko na wybrany gatunek.
Odkrywca: Dante Shepard
Descendo
Ujawnia i otwiera ukryte przejścia.
Fallo
Mąci przeciwnikowi w głowie tak, że gdy ten próbuje ruszyć prawą ręką, rusza zamiast tego lewą. Zamienia kierunki jego poczynań.
Odkrywca: Franz Krueger
Fera Lingua
Zaklęcie pojedynkowe, które plącze przeciwnikowi język. Oczywiście w niedosłownym tego słowa znaczeniu. Po prostu cel zaklęcia zaczyna mylić zgłoski, przejęzycza się, co w jakimś stopniu uniemożliwia mu poprawne rzucanie czarów.
Odkrywca: Gilgamesh von Grossherzog
Flagrante
Zaklina przedmiot tak, że dotknięty przez kogokolwiek rozgrzewa się do wysokich temperatur.
Lunamo
Zaklęcie działające tylko w nocy. Przywołuje świetliki nocne, które prowadzą zgubioną osobę to najbliższego drugiego żyjącego człowieka, pod warunkiem, że znajduje się na maksymalnie w odległości jednego kilometra.
Odkrywca: Yumi Merberet
Memino
Przywołuje najpiękniejsze wspomnienie danej osoby z całego życia. Działa nawet w przypadku utraty pamięci bądź jej zaniku. Zaklęcie trudne.
Odkrywca: Yumi Merberet
Mundusens
Pozwala na oczyszczenie zmysłów - na przykład zlikwidowanie posmaku pozostałego po obrzydliwej potrawie. Zaklęcie można użyć jednak nie tylko w tak błahych celach. Pozwala także na przywrócenie wzroku po skutecznym zaklęciu Conjuctivitis.
Odkrywca: Franz Krueger
Obscuro
Sprawia, że przeciwnik odnosi wrażenie, jakby na jego oczach pojawiła się czarna opaska, przez którą nic nie widać i nie można jej zdjąć.
Oppugno
Zmusza zwierzęta lub inne stworzenia do zaatakowania przeciwnika.
Reapatypo
Zaklęcie ukazujące czy dany dokument to kopia, czy oryginał.
Odkrywca: Dante Shepard
Silencio Vado
Zaklęcie z kategorii czarów wyciszających. Pozwala jednak wyciszyć nie głos użytkownika, a jego kroki. Zaklęcie przydatne dla tych, którzy chcą się gdzieś zakraść.
Odkrywca: Franz Krueger
Vinculo Cordi
Zaczarowuje drobne zwierzątko na całe życie wiążąc je z osobą rzucającą zaklęcie. Zwierzątko będzie żyło tak długo jak właściciel. Zaklęcie trudne i stare. Największym zaczarowanym zwierzakiem był kot. Nie działa na nic większego od średniej wielkości kota. Źle rzucone może mieć poważne skutki uboczne, dlatego rzadko który czarodziej się na nie decyduje.
Odkrywca: Yumi Merberet

Poziom bardzo trudny


Conjunctivitis
Tymczasowo oślepia ofiarę. Zaklęcie silniejsze niż Obscuro, ponadto działa nawet nawet przeciwko tak potężnym magicznym stworzeniom jak chociażby smoki.
Devoveo Scopam
Zaklina czyjąś miotłę w ten sposób, że zrzuca ona osobę, która na niej siedzi.
Odkrywca: Franz Krueger
Finite Potior
Pozwala na zerwanie "nici" pomiędzy kontrolującym a kontrolowanym przez niego stworzeniem. Nie działa przeciw Imperio.
Odkrywca: Franz Krueger
Homenum Revelio
Wykrywa ludzką obecność w docelowym obszarze.
Imitatio
Tworzy magiczną więź poprzez połączenie cieni dwóch osób, która zmusza przeciwnika do równoległego imitowania ruchów rzucającego zaklęcie. Nie ingeruje jednak w świadomość umysłu, oraz możliwość mowy. Działanie czaru zostaje przerwane w przypadku wytrącenia różdżki, ogłuszenia, śmierci bądź z woli samego rzucającego zaklęcie. Nie działa jeśli atakujący bądź ofiara zaklęcia nie rzuca cienia wymaganego do stworzenia połączenia
Odkrywca: Eric Henley
Portus
Zamienia dany obiekt w świstoklik.
Uwaga! Stworzenie świstoklika jest zawsze skuteczne, jednakże przenosząc się z jego pomocą rzuca się jedną kością dziesięciościenną (k10). W przypadku wyrzucenia 1 można bowiem narazić się na skutki niezbyt groźnego, ale bolesnego rozszczepienia, które przydarzy się nawet najlepszym w tej dziedzinie. W przypadku wyrzucenia wyniku 2-3 oczek można nabawić się nieprzyjemnego uścisku w żołądku, czy też runąć niczym szczupak na ziemię po przybyciu we wskazane świstoklikiem miejsce. Rozmiar skutków i obrażeń określa MG, bądź Administracja.
Repello Mugoletum
Sprawia, że mugole nie widzą danego obiektu.
Similatus
Zaklęcie uderza w przeciwnika, który jeśli czar się powiedzie, widzi obok nas wiele naszych podobizn. Wygląda to trochę tak, jakby rozmywał mu się obraz. Wróg będzie miał z tego względu problemu z precyzyjnym wyprowadzeniem ciosu.
Odkrywca: Franz Krueger
Somnihostia
Zaklęcie, które sprawia, że osoba, na którą je rzucono, zapada w głęboki sen.
Odkrywca: Franz Krueger
Somninatio
Zaklęcie podobne do Somnihostii, jednak może uśpić nawet i dzikie magiczne stworzenie.
Odkrywca: Yumi Merberet

Poziom ekstremalnie trudny


Confundus
Zmienia działanie mugolskich i magicznych przedmiotów lub dezorientuje osoby.
Deletrius
Usuwa widmo zaklęcia wywołane czarem Priori Incantatem.
Falsum Hostium
Zaklęcie rzucone na przeciwnika tworzy w jej głowie wyjątkowo silne złudzenie. Mianowicie ofiara nie potrafi zaatakować oponenta ponieważ jest przekonana, że jest on jej wyjątkowo bliską osobą.
Odkrywca: Severus Snape
Harmonia Nectere Passus
Zaklęcie umożliwiające działanie Szafki Zniknięć.
Obliviate
Zaklęcie pozwalające usuwać pamięć lub modyfikować wspomnienia.
Priori Incantatem
Wywołuje retrospekcję zaklęć danej różdżki, do rzucenia których posłużyła.
Priori Incantatem Deletus
Pozwala użytkownikowi na usunięcie lub modyfikację wspomnień czarów rzuconych daną różdżkę. Zaklęcie może zostać zastosowane zarówno na czyjejś różdżce, jak i na swojej - wówczas różdżka dotknięta czarem Priori Incantatem Deletus na czas usuwania/modyfikacji wspomnień pokryta zostaje złocistą poświatą.
Odkrywca: Franz Krueger
Zaklęcie Fideliusa (zaklęcie całkowicie niewerbalne)
Bardzo złożone zaklęcie, przy którym dochodzi w sposób magiczny do zdeponowania tajemnicy w duszy żywego człowieka. Informacja zostaje ukryta w wybranej osobie, nazywanej Strażnikiem Tajemnicy, więc nie można jej odnaleźć, chyba że sam Strażnik Tajemnicy zechce ją wyjawić, inaczej pozostaje niedostępna. Skutkiem tego zaklęcia jest np. to, iż nikt, komu przez Strażnika Tajemnicy nie wyjawiono tajemnicy, nie mógł znaleźć ludzi, którzy się ukrywali.
Zaklęcie Nienanoszalności (zaklęcie całkowicie niewerbalne)
Zaklina dany obszar tak, że nie można go umieścić na mapie.


Ostatnio zmieniony przez Huncwot dnia Czw 28 Cze 2018, 18:10, w całości zmieniany 2 razy
Huncwot
Huncwot

Księga Zaklęć Empty
PisanieTemat: Re: Księga Zaklęć   Księga Zaklęć EmptyWto 03 Kwi 2018, 23:41


Magia Transmutacyjna


Zaklęcia zaklasyfikowane do tej dziedziny magii pozwalają na dokonywanie zmian w przedmiotach, a także żywych organizmach, zmianę ich cech, czy też przeobrażanie ich w zupełnie inną formę. Dzięki magii transmutacyjnej można także na jakiś czas zwiększyć lub zmniejszyć wagę przedmiotu, czy powielić i skopiować przedmioty. Niektóre czary mogą nawet sprawić, że dany przedmiot zniknie lub też stanie się tylko niewidzialny dla ludzkiego oka. Dziedzina magii często niedoceniana, a niesłusznie. Jest po prostu uniwersalna, ponieważ równie skutecznie może zostać wykorzystana w życiu codziennym, jak i w czarodziejskich pojedynkach.



Poziom łatwy


Aggre Aperium
Zamienia talerzyk w lustro.
Apatypo
Zaklęcie kopiujące. Uwaga! Działa tylko na kartki i pergamin, nie da się kopiować przedmiotów.
Odkrywca: Dante Shepard
Broram
Transmutuje spodnie w spódnicę. Wymyślone z myślą o Szkotach nagminnie zapominających kiltów.
Odkrywca: Ben Watts
Densauego
Wydłuża przednie zęby, tworząc z nich kły jak u tygrysa szablozębnego.
Deprimo
Zaklęcie, które tworzy niewielką dziurę w różnych rzeczach, między innymi drewnie.  
Flintifors
Zaklęcie, którego efektem jest przemiana małych przedmiotów w pudełko zapałek.
Glisseo
Wygładza nawet duże bardzo pokrzywione obiekty (np. schody).
Igilais
Zamienia piasek w sól.
Infico Infectum
Dość ciekawe zaklęcie, które pozwala na zamianę koloru dowolnego przedmiotu. Nie działa na żywe istoty.
Odkrywca: Franz Krueger
Multicorfors
zaklęcie pozwalające na zmianę koloru odzieży rzucającego czar, lub osoby, na którą kieruje różdżkę.
Nutrio
Zaklęcie rzucone na jedzenie sprawia, że to wolniej się psuje; konserwuje je.
Odkrywca: Franz Krueger
Obliteration
Zaklęcie pozwalające zatrzeć ślady.
Porcus Codicula
Doprawia ofierze świński ogonek.
Odkrywca: Franz Krueger
Pripendo
Zamienia czajnik w księgę.
Scribblifors
Zamienia dowolny przedmiot niewielkich rozmiarów w pióro.
Snufflifors
Zamienia książki w myszy.
Supis
Transmutuje kamień w materiałową chusteczkę.
Odkrywca: Ben Watts
Supraco
Zamienia filiżankę w kociołek cynowy rozmiar 1.
Vera Verto
Przemienia niewielkie zwierzę w pucharek.
Lapifors
Zamienia małe przedmioty i zwierzęta (takie jak rzeźby, koty lub salamandry) w króliki.

Poziom średni


Besgulum
Transmutuje zwierzę w koc.
Odkrywca: Ben Watts
Converto Muto
Pozwala przywrócić transmutowany obiekt do jego pierwotnego stanu.
Odkrywca: Franz Krueger
Corpus Calor
Ciało pokrywa się niewidzialną miękką drugą skórą. Działanie identyczne do folii termicznej. Pomaga utrzymać ciepłotę ciała w warunkach minusowej temperatury.
Odkrywca: Yumi Merberet
Engorgio
Powiększa małe obiekty, nie zwiększając przy tym ich wagi.
Epoximise
Zaklęcie transmutacyjne złączające dwa dowolne przedmioty/części ciała razem.
Incarcifors
Zaklęcie pozwalające przemienić obiekt w klatkę dowolnych rozmiarów.
Jęzlep
Zaklęcie pojedynkowe. Sprawia, że język przeciwnika zostaje na parę sekund przyklejony do podniebienia, co uniemożliwia oponentowi mówienie, a co za tym idzie rzucanie czarów. O ile ten nie opanował oczywiście magii niewerbalnej.
Gravis
Pozwala na zwiększenie wagi przedmiotu na kilka minut tak, że nawet silny człowiek nie będzie w stanie go podnieść.
Odkrywca: Franz Krueger
Levis
Przeciwieństwo zaklęcia Gravis. Pozwala na zmniejszenie wagi przedmiotu na kilka minut tak, że nawet wątła osoba będzie w stanie unieść cięższy mebel i przenieść go o własnych siłach.
Odkrywca: Franz Krueger
Locomotor Mortis
Zaklęcie zwierające nogi.
Lumbricus
Transmutuje włosy w dżdżownice.
Odkrywca: Ben Watts
Magris
Pozwala na transmutację ludzkich dłoni i/lub stóp w kocie łapki na okres kilku chwil.
Odkrywca: Ben Watts
Operius
Zakrywa, tuszuje blizny wszelakiego pochodzenia lub tatuaże. Działa dwadzieścia cztery godziny. Wymaga systematycznego stosowania.
Odkrywca: Yumi Merberet
Protegat
Transmutuje but w tarczę o wytrzymałości podobnej do zwykłego Protego.
Odkrywca: Ben Watts
Reducio
Redukuje rozmiary obiektów, nie zmniejszając przy tym ich wagi.
Rosea Rotulis
Transmutuje pergamin w różę. By nadać jej odpowiedni kolor, należy o nim intensywnie myśleć. Nieodpowiednie skupienie na zaklęciu sprawi, że róża nie będzie świeża, a zwiędnięta lub wyschnięta.
Odkrywca: Ben Watts
Rotie
Transmutuje krawat w linę. Jej długość zależy od skuteczności rzucającego zaklęcie.
Odkrywca: Ben Watts
Vasa Cantici
Pozwala na przemianę dowolnego przedmiotu niemagicznego (o podobnej wielkości) na wybrany instrument muzyczny. W zależności od poziomu transmutacji uzyskać można określoną jakość instrumentu.
3 punkty = brzmienie gorsze od przeciętnej jakości instrumentu
6 punktów = brzmienie identyczne do przeciętnej jakości instrumentu
8 punktów = brzmienie identyczne do lepszej jakości instrumentu
10 punktów = brzmienie niespotykane, w zależności od charakteru przemienionego przedmiotu, posiada wyjątkowe zabarwienie
Odkrywca: Barty Crouch Jr.
Vermes Verto
Zaklęcie, którego efektem jest przemiana insekta w motyla.

Poziom trudny


Anguis
Pozwala na transmutację buta w węża - gatunek zależny jest od intencji oraz mocy magicznej rzucającego. Zaklęcie nie daje rzucającemu kontroli nad zwierzęciem.
Odkrywca: Ben Watts
Commbone
Transmutuje wybrany fragment skóry w twardy, kostny pancerz.
Odkrywca: Ben Watts
Draconifors
Przekształca posążki przedstawiające smoka w żywe, niewielkie latające smoki, którymi można przez krótki czas kierować.
Finoys
Pozwala na stworzenie pomiędzy palcami u rąk i stóp czegoś w rodzaju płetw. Dzięki temu można znacznie szybciej pływać.
Odkrywca: Ben Watts, Franz Krueger
Gemino
Po rzuceniu na przedmiot zaklęcia zostaje on powielony i powstaje jego identyczna kopia. Wiadomo jednak że kosztowności trafione tym zaklęciem są bezwartościowe.
Melofors
Zaklęcie powodujące pojawienie się dyni na głowie ofiary. Ofiarą mogą być niektóre magiczne stworzenia oraz ludzie. Zaklęcie powoduje pojawienie się dyni na głowie, a nie zastąpienie głowy przez dynię. Zaklęcie może być też zaklęciem obronnym, ponieważ dekoncentruje przeciwnika, który za wszelką cenę próbuje pozbyć się dyni z głowy. Dynia ta po jakimś czasie sama się rozpadnie.
Memorio Resitue
Zaklęcie rzuca się na kociołek. Naczynie wypełnia się po brzegi ostatnią substancją, którą w sobie zawierał. Można go użyć tylko raz. Ponadto działa tylko na podstawowe substancje, nie można więc odtworzyć za jego pomocą złożonego eliksiru.
Odkrywca: Yumi Merberet
Oculus Extendus
Rzucone na kogoś, pozwala mu widzieć na znaczną odległość - zasięg zaklęcia zależy od siły magicznej czarodzieja, który go używa.
Odkrywca: Franz Krueger
Tentaclifors
Zaklęcie transmutacyjne, które przemienia dowolną kończynę przeciwnika w mackę.
Torakko
Pozwala na zrobienie trwałego, czarnego tatuażu na ciele. Trudne zaklęcie wymagające zręczności i wyczucia. Brak wprawy może grozić wypaleniem skóry.
Odkrywca: Yumi Merberet
Zaklęcie Osiłka (zaklęcie całkowicie niewerbalne)
Pozwala na kilkanaście minut zwiększyć masę mięśniową w wybranej części ciała.
Odkrywca:  Franz Krueger
Zaklęcie skrzeli (zaklęcie całkowicie niewerbalne)
Pozwala na kilka minut stworzyć na szyi skrzela, które pozwalają na oddychanie pod wodą.
Odkrywca: Franz Krueger

Poziom bardzo trudny


Diminuendo
Zmniejsza ofiarę do rozmiarów mniej więcej szczura i unieszkodliwia ją. Efekt zaklęcia utrzymuje się maksymalnie do minuty.
Duro
Zaklęcie zamienia przeciwnika na parę sekund w głaz, uniemożliwiając mu wykonanie jakiegokolwiek ruchu.
Lignum
Zaklęcie podobne do Jęzlepa, jednak w tym przypadku następuje zrost ust przeciwnika, a efekt może utrzymać się nawet do paru minut.
Odkrywca: Horacy Slughorn
Lupus Corpus
Pozwala czasowo przetransmutować ciało - u osoby, na której zastosowano zaklęcie pojawiają się ostre, wilcze kły i pazury.
Odkrywca: Franz Krueger
Oculta
Zaklęcie to jest w stanie zaczarować niewielki obiekt (lecz także rysunek, napis) w taki sposób, aby nie był on widoczny dla ludzkiego oka. Obiekty czarnomagiczne kamufluje się znacznie trudniej, jednak nie jest to niemożliwe. Aby cofnąć zaklęcie należy skierować różdżkę na ukryty przedmiot i użyć "finite".
Odkrywca: Lily Evans
Partis Temporus
Zaklęcie defensywne użyteczne przeciwko magii żywiołów. Tworzy tymczasową lukę w obiekcie np. w ogniu lub w wodzie, sprawiając że w tej części obiekt po prostu na jakiś czas znika.
Zaklęcie Kameleona (zaklęcie całkowicie niewerbalne)
Kamufluje (upodabnia do otoczenia) przedmiot lub żywą istotę.
Zaklęcie Rekina (zaklęcie całkowicie niewerbalne)
Pozwala na kilku minut transmutować głowę człowieka w głowę rekina. Dzięki temu można oddychać pod wodą, ponadto zyskuje się ostre kły.
Odkrywca: Franz Krueger

Poziom ekstremalnie trudny


Piertotum Locomotor
Zaawansowane zaklęcie z dziedziny transfiguracji. Pozwala na ożywanie rzeźb, posądów i kontrolowanie ich ruchów.
Praemorior
Zaklęcie to sprawia, że osoba która została nim trafiona staje się niewidzialna na okres 15 minut.
Odkrywca: Horacy Slughorn
Torverto Transmutative
Zaklęcie to zmusza animaga do odwrócenia procesu zamiany w zwierzę (ujawnienia się). Proces bolesny i nieprzyjemny.
Zaklęcie Proteusza (zaklęcie całkowicie niewerbalne)
powoduje zależne zmiany; przedmioty, na które zostanie rzucone są od siebie zależne, zmiany zachodzące w jednym powodują te same zmiany w pozostałych.


Ostatnio zmieniony przez Huncwot dnia Czw 06 Wrz 2018, 17:17, w całości zmieniany 2 razy
Huncwot
Huncwot

Księga Zaklęć Empty
PisanieTemat: Re: Księga Zaklęć   Księga Zaklęć EmptyWto 03 Kwi 2018, 23:46


Magia Żywiołów


Można by rzec, że jest to pewien odłam magii ucieleśnienia, jednak do jego opanowania potrzeba znacznie więcej umiejętności. Magia żywiołów polega bowiem na uformowaniu magicznej mocy w jakiś element natury. Dzięki magii żywiołów można chociażby tworzyć ogniste pociski, zalać przeciwnika falą wody, wywołać huragan, czy niewielkie trzęsienie ziemi. W pojedynkach uznaniem cieszą się także porażenia błyskawicą.
Aby w ogóle móc rozwijać swoje umiejętności w zakresie magii żywiołów, należy wcześniej zdobyć minimum 8 punktów w dziedzinie magii ucieleśnienia.



Poziom łatwy


Aquamenti
Wytwarza niewielki, słaby strumyczek wody z różdżki. Nie jest to zaklęcie pojedynkowe.  
Caloraqua
W sposób nader szybki i prosty rozgrzewa wskazaną ciecz. W niektórych przypadkach możliwość podpalenia cieczy (jeśli jest łatwopalna) lub podpalenia/stopienia naczynia, w którym się znajduje.
Odkrywca: Barty Crouch
Conglutino
W wybranym przez użytkownika miejscu tworzy kleistą maź. Kiedy przeciwnik w nią wdepnie, może mieć problem ze zmianą położenia.
Odkrywca: Franz Krueger
Efulgeonivosus
Sprawia, że na danym obszarze spada śnieg.
Glacius
Zaklęcie pozwalające na zamrożenie wody.
Incendio
Tworzy niewielki płomyk jak z zapalniczki, dzięki czemu można coś podpalić.
Lacarnum Inflamarae
Powoduje, że z różdżki wystrzeliwuje mały płomień, który jest cennym źródłem ciepła. Ogólnym zaklęciem podpalającym jest Incendio, ale Lacarnum Inflamarae prawdopodobnie lepiej działa na płaszcze i inne artykuły odzieżowe.
Meteourok recanto
Zatrzymuje lub zwalcza wyczarowane zjawiska atmosferyczne np. deszcz padający z dachu
Patris Nor
Wykorzystując wilgotne otoczenie/rozlaną ciecz/kałużę, woda wskazuje północ, stając się kompasem dla bardziej wygodnickich podróżników.
Odkrywca: Barty Crouch  
Pluvia
Pozwala na wywołanie opadu w postaci deszczu, burzy czy gradu.
Odkrywca: Franz Krueger
Vapor
Wysyła w podanym kierunku obłok gorącej pary wodnej.
Odkrywca: Gilgamesh von Grossherzog

Poziom średni


Aquamentus
Wypuszcza z różdżki strumień wody pod sporym ciśnieniem, który może odepchnąć przeciwnika.
Glaciapila
Tworzy kulę lodu, która obladza wszystko na swojej drodze.
Odkrywca: Franz Krueger
Incendio Scuti
Tworzy ognistą tarczę, która chroni przed atakami ognistymi oraz pierwszym wodnym - absorbuje go.
Odkrywca: Franz Krueger
Incendo Armum
Zaklęcie umożliwiające doprowadzenie do zapłonu broni dowolnego gatunku, między innymi mieczy, strzał, bełtów, noży.
Odkrywca: Franz Krueger
Nebula
Przy wykorzystaniu naturalnego środowiska (akwenu), zaklęcie pozwala czarodziejowi na stworzenie mgły pokrywającej pole bitwy.
Odkrywca: Franz Krueger
Petrificus
Prostsza forma zaklęcie Petrificus Totalus. W przeciwieństwie do swojego rozwinięcia pozwala sparaliżować jedną kończyną i to na dość krótki czas. Mimo wszystko, czar okazuje się przydatny w pojedynkach, szczególnie w wykonaniu początkujących adeptów magii.
Odkrywca: Franz Krueger
Relashio
Wypuszcza z różdżki sporawy płomień ognia, który może już boleśnie poparzyć oponenta.
Terra Motu
Wywołuje niewielkie trzęsienie ziemi w promieniu kilkunastu metrów. Zaklęcie obszarowe dezorientujące wiele osób naraz.
Odkrywca: Yumi Merberet
Zaklęcie Bąblogłowy (zaklęcie całkowicie niewerbalne)
Tworzy bańkę powietrza wokół głowy, dzięki której można swobodnie oddychać pod wodą.

Poziom trudny


Aqraesidium
Zaklęcie tworzące otoczkę wodną, służącą jako bariera, przez którą nie mogą przedostać się rzeczy materialne, nie działa jednak na czary. Zaklęcie bardzo wyczerpujące ze względu na początkowe przywołanie wody z najbliższych źródeł.
Odkrywca: Barty Crouch
Aquacumulus
Tworzy "płynącą" po powierzchni ziemi falę wody, która może wywrócić przeciwników.
Odkrywca: Franz Krueger
Fumus
Dzięki wywołaniu silnego wiatru tworzy zasłonę dymną z obecnego na polu bitwy piasku czy żwiru. Ten, kto znajdzie się w jej epicentrum może się zakrztusić lub na tymczasowo utracić zmysł wzroku.
Odkrywca: Franz Krueger
Glaciamurus
Pozwala na zamrożenie wilgoci w powietrzu celem stworzenia lodowej ściany chroniącej przed atakami wroga.
Odkrywca: Franz Krueger
Turbonis
Wypuszcza z różdżki potężne tornado mogące zniszczyć wszystko na swojej drodze. Tornado przesuwa się jednak wyłącznie po linii prostej.
Odkrywca: Franz Krueger
Vites
Rzucane przed stopy przeciwnika, powoduje że z ziemi wyrastają silne pnącza i go oplątują. Działa tylko na naturalnym terenie (trawy, piaski).
Odkrywca : Helen Cordis
Volanteste
Dzięki skierowaniu różdżki na ciecz zamkniętą w butelce, pojemniku, pucharze, czy nawet talerzu, użytkownik ma możliwość kierowania nią, począwszy od pędu jak i kierunku. Po rzuceniu zaklęcia - jeśli są to drobinki - ciecz momentalnie zbija się w jedną całość, tworząc strumień. Atak nie jest zbyt silny, jednak za pomocą czaru można z pewnością zaskoczyć przeciwnika. Należy jednak pamiętać, że Volanteste pozwala jedynie na wykorzystanie niewielkiej ilością płynu; swobodna manipulacja wodą czy inną cieczą pochodzącą z większych zbiorników i akwenów na tym poziomie pozostaje jeszcze poza zasięgiem czarodzieja.
Odkrywca: Barty J. Crouch

Poziom bardzo trudny


Astrapoplectus
Bardzo silne zaklęcie. Sprawia, że  z różdżki wydobywa się błyskawica, którą można porazić przeciwnika.
Odkrywca: Franz Krueger
Aquastilus
Tworzy słup wody – wykorzystuje wody podziemne, formując je w pocisk, który z dużą siłą wystrzeli spod ziemi i uderzy przeciwnika, wyrzucając go w powietrze.
Odkrywca: Franz Krueger
Perfossus
Rozrywa ziemię pod przeciwnikiem, tworząc dwumetrowy dół.
Odkrywca: Franz Krueger
Petrificus Totalus
Zaklęcie, które powoduje pełne porażenie, a następnie zmrożenie ciała przeciwnika, sprawiając, że nie ma on możliwości, by wykonać ruch, czy nawet coś powiedzieć.
Saxeus Vallum
Przy wykorzystaniu naturalnego środowiska, czarodziej może stworzyć za pomocą zaklęcia skalną ścianę chroniącą go przed atakami wroga. Jest to jedna z najbardziej wytrzymałych tarcz żywiołowych.
Odkrywca: Franz Krueger
Vites Venenati
Udoskonalona, bardziej niebezpieczna i jednocześnie trudniejsza wersja zaklęcia Vites. Pnącza oplątujące przeciwnika wydzielają truciznę wchłanianą przez skórę osłabiając go.
Odkrywca: Tasza Sangius

Poziom ekstremalnie trudny


Firestorm
Zaawansowane zaklęcie tworzące wielki pierścień ognia wokoło rzucającego. Czarodziej może dowolnie kontrolować jego płomienie za pomocą różdżki.
Ignis Clustrum
Tworzy niewidzialną barierę, której przekroczenie dla osoby niepowołanej kończy się poważnymi poparzeniami. Bariera rozchodzi się po okręgu.
Odkrywca: Franz Krueger
Turbonis Maxima
Silniejsza forma zaklęcia Turbonis. Tworzy ogromną trąbę powietrzną pochłaniającą wszystko dookoła. W dodatku trąba ta może być dowolnie kontrolowana przez rzucającego zaklęcie.
Odkrywca: Franz Krueger
Volanteste Multo
Zaawansowana forma czaru Volanteste, w tym przypadku polegająca na zdolności panowania nad większymi zbiornikami, przykładowo fontanny, jeziora, obszary zdolne w pełni wychwycić wzrokiem w całości.
Odkrywca: Barty Crouch  


Ostatnio zmieniony przez Huncwot dnia Czw 06 Wrz 2018, 17:25, w całości zmieniany 4 razy
Huncwot
Huncwot

Księga Zaklęć Empty
PisanieTemat: Re: Księga Zaklęć   Księga Zaklęć EmptyWto 03 Kwi 2018, 23:50


Magia Uzdrowicielska


Magia uzdrowicielska jest zaawansowaną dziedziną korzystającą z osiągnięć magii ucieleśnienia oraz magii eksperymentalnej. Obejmuje zaklęcia wykorzystywane przede wszystkim przez czarodziejów zajmujących się magimedycyną. Magia uzdrowicielska wymaga ogromnego doświadczenia i pewnej ręki, ponieważ źle wykonany czar może doprowadzić do tragicznych i nieodwracalnych skutków. Doświadczeni magimedycy potrafią jednak zrobić z tej dziedziny różnego rodzaju użytek – potrafią nie tylko leczyć, ale i wywoływać choroby czy innego rodzaju dolegliwości u swojego przeciwnika.
Aby w ogóle móc rozwijać swoje umiejętności w zakresie magii uzdrowicielskiej, należy wcześniej zdobyć minimum po 6 punktów w magii ucieleśnienia oraz magii transmutacyjnej.



Poziom łatwy


Anapneo
Zaklęcie przeczyszczające drogi oddechowe.
Contractio
Zaklęcie mające na celu unieszkodliwić przeciwnika wywołując skurcze w ciele.
Odkrywca: Horacy Slughorn
Desino Perfremo
Osoba, na którą rzucono to zaklęcie, przestaje chrapać.
Odkrywca: Franz Krueger
Esught
Zaklęcie pomocne przy czkawce oraz kaszlu.
Odkrywca: Vic Rousseau
Ferula
Zaklęcie bandażujące.
Levaros
Zaklęcie, które pozwala na proste nastawienie przesuniętej kości.
Odkrywca: Franz Krueger
Mytin
Powoduje przerwanie krwotoku z nosa.
Odkrywca: Vic Rousseau
Nascruento
Powoduje niewielki krwotok z nosa.
Odkrywca: Franz Krueger
Rakkausinta
Leczy wszystkie delikatne obrażenia (skaleczenia, otarcia, siniaki).
Odkrywca: Vic Rousseau
Rejoto
Delikatnie obniża temperaturę ciała (pomocne przy gorączce).
Odkrywca: Vic Rousseau
Sanavite
Uzdrawia rośliny i drzewa, doprowadza do ich rozkwitu.
Odkrywca: Yumi Merberet
Tegeuatu
Unieruchamia złamaną część ciała (np. rękę, nogę).
Odkrywca: Vic Rousseau

Poziom średni


Doloris Finis
Powoduje redukcję lub ustąpienie bólu, bez naprawy powodujących go uszkodzeń, w stopniu oraz na okres czasu odpowiadający umiejętnościom użytkownika.
Odkrywca: Lily Evans
Episkey
Leczy niegroźne uszkodzenia ciała.
Furnunculus
Zaklęcie, które powoduje wytworzenie czyraków na twarzy przeciwnika.
Nevomere
Pozwala na jakiś (niezbyt długi) czas uspokoić mdłości i wymioty, nie lecząc ich źródła.
Odkrywca: Viní Marlow
Spitalta
Zaklęcie ułatwiające oddychanie na przykład w przypadku ataku paniki.
Odkrywca: Vic Rousseau
Verenvuolopussa
Powoduje krzepnięcie krwi, zatrzymuje krwawienie, tworząc strup. Nie zatrzyma jednak bardzo silnych krwotoków, chociażby z tętnicy.
Odkrywca: Vic Rousseau
Vomitus Limaci
Zaklęcie, które sprawia, że ofiara zaczyna wymiotować ślimakami.
Odkrywca: Franz Krueger

Poziom trudny


Aqua mundi
Oczyszcza wodę sprawiając, że jest krystalicznie czysta. Niweluje również działanie słabszych bezbarwnych i bezwonnych trucizn.
Odkrywca: Yumi Merberet
Dittauarie
Zaklęcie leczące złamania.
Odkrywca: Vic Rousseau
Enervate
Zaklęcie przywracające przytomność.
Frigesco
Obniża temperaturę ciała użytkownika lub jego przeciwnika. W zależności od stopnia natężenia pozwala na zwykłe ochłodzenie, bądź wywołanie u wroga uczucia zamarzania. Można więc wykorzystać to zaklęcie po prostu do złagodzenia gorączki, ale także i w walce do wymrożenia wrogiego organizmu.
Odkrywca: Franz Krueger
Misertus
Zaklęcie stopnia trudnego. Pozwala na kilkuminutowe przejęcie bólu/radości drugiej osoby. Wymagany jest kontakt fizyczny.
Odkrywca: Yumi Merberet
Tranquillum
Zaklęcie uspokajające, które na krótką chwilę otumania i wycisza pacjenta. Może ułatwić zaśnięcie, choć nie jest to jego celem.
Odkrywca: Viní Marlow
Verenvuolopussa maxima
Zatrzymuje wszystkie, nawet najsilniejsze krwotoki, poza krwotokami wewnętrznymi.

Poziom bardzo trudny


Antitoxicus
Zaklęcie pozwalające na usunięcie z organizmu większości toksyn i uleczenie skutków, które te zdążyły już wywołać.
Calidus
Podwyższa temperaturę ciała użytkownika lub jego przeciwnika. W zależności od stopnia natężenia pozwala na zwykłe ocieplenie, bądź wywołanie u wroga gorączki i wrażenia płonącego ciała.
Odkrywca: Franz Krueger
Interior Depletura
Zaklęcie pozwalające zatrzymać krwotok wewnętrzny.
Odkrywca: Franz Krueger
Vulnera sanentur
Czar leczący głębokie i poważne urazy cielesne, choćby rany wywołane zaklęciem Sectumsempra. Zaklęcie wypowiada się płynnie, trzy razy z rzędu.

Poziom ekstremalnie trudny


Bracchium Emendo
Powoduje znikanie kości przeciwnika w miejscu trafionym zaklęciem.
Esgrymeje
Zaklęcie tworzące zarodek nowych kości, przyśpieszające ich rozwój.
Odkrywca: Vic Rousseau
Resurrecte
Pozwala uleczyć czarodzieja znajdującego się praktycznie na granicy śmierci kosztem przekazania mu części swoich sił witalnych.
Odkrywca: Franz Krueger
Sanitatem
Pozwala na uleczenie uszkodzonego organu lub przeszczepienie w jego miejsce nowego.
Odkrywca: Franz Krueger


Ostatnio zmieniony przez Huncwot dnia Czw 05 Kwi 2018, 21:49, w całości zmieniany 1 raz
Huncwot
Huncwot

Księga Zaklęć Empty
PisanieTemat: Re: Księga Zaklęć   Księga Zaklęć EmptyWto 03 Kwi 2018, 23:58


Czarna Magia


Zaklęcia nakierowane na jak najbardziej dotkliwe zranienie przeciwnika. Większość z nich jest zakazana przez Ministerstwo Magii, jednak nie wszystkie. Mówi się, że tą dziedziną magii parają się największe szumowiny, ale to również nie jest prawdą, ponieważ tego rodzaju czary w razie konieczności wykorzystywane są nieraz nawet i przez aurorów. Czarna magia jest w gruncie rzeczy zlepkiem różnych dziedzin, jednak do jej opanowania niezbędne jest coś jeszcze: zaklęcie czarnomagiczne nie uda się, jeśli tak naprawdę nie chcemy przeciwnikowi zrobić krzywdy. Można więc rzec, że zyskanie umiejętności posługiwania się Czarną magią poza samorozwojem wymaga także pracy nad charakterem oraz zdobycia tajemnej wiedzy o zaklęciach, o których trudno przeczytać jednak w zwyczajnych księgach. W końcu Ministerstwo Magii dokłada wszelkich starań, by czary te nie były znane szerszemu kręgowi czarodziejów.
Aby w ogóle móc rozwijać swoje umiejętności w zakresie czarnej magii, należy wcześniej zdobyć minimum po 6 punktów w magii ucieleśnienia oraz magii uroków i iluzji. Ponadto niektóre zaklęcia czarnomagiczne posiadają jeszcze dodatkowe wymagania w innych dziedzinach.



Poziom łatwy


Morsmordre
Wyczarowuje na niebie Mroczny Znak - świetlistą, zieloną czaszkę, z ust której wychodzi wijący się wąż, a cały symbol jest znakiem Lorda Voldemorta i jego popleczników - Śmierciożerców. Uwaga! Zaklęcie znane wyłącznie śmierciożercom z mrocznym znakiem.
Serpensortia
Wyczarowuje węża, który atakuje przeciwnika.

Poziom średni


Cutis
W miejscu trafienia skóra łuszczy się oraz odpada płatami, odsłaniając strukturę mięśni.
Odkrywca: Evan Rosier
Dilacerant
Z różdżki wystrzeliwuje stalowo-błękitny promień, który po trafieniu ofiary w powolny, niezbyt przyjemny sposób zrywa wybrany paznokieć ze wskazanej ręki lub nogi.
Odkrywca: Marcus Glom
• Exanimationes
Zaklęcie bardzo mocno pogarsza nastrój, wprowadzając jego ofiary w smutny, depresyjny wręcz stan. Jeśli osoba trafiona zaklęciem pozostaje pod jego wpływem przez ponad godzinę, może to prowadzić do myśli samobójczych. Działa kilkukrotnie mocniej w wypadku osób podatnych na napady złego humoru. Czas trwania zaklęcia to doba.
Odkrywca: Marcus Glom
Necrosis
Przynosi ucisk w klatce piersiowej i ból, jaki towarzyszyłby zawałowi. Powoduje duszności, kołatanie serca, ofiara ma trudności ze złapaniem powietrza.
Odkrywca: Evan Rosier
Somnitomortis
Po rzuceniu zaklęcia śnią się najstraszniejsze koszmary. Najczęściej podczas snu dana osoba krzyczy i trudno ją wybudzić.
Odkrywca: Christopher Headline

Poziom trudny


Aqtus
Pozwala na stopniowe wysysanie wody z ciała. Różdżka musi dotykać wybranej ofiary.
Uwaga! Aby opanować to zaklęcie trzeba mieć dodatkowo minimum 10 punktów w magii żywiołów.
Odkrywca: Barty Crouch
Falcis
Zaklęcie ciśnięte w przeciwnika sprawia, że wokół niego pojawiają się iluzje noży, które wbijają się w jego ciało. Nie wywołuje obrażeń, ale powoduje niesamowity ból w różnych partiach organizmu.
Odkrywca: Franz Krueger
Incurcio Acidus
Z różdżki wypływa szeroki promień zielonego światła, który po zetknięciu się ze skórą przeciwnika czy też dowolnym przedmiotem przybiera właściwości kwasu żrącego.
Odkrywca: Franz Krueger
Infractos
Niezwykle brutalne i bolesne zaklęcie. Wystarczy machnąć różdżką, a w stronę kończyny przeciwnika, na którą skierowana była różdżka, wyleci delikatny wiatr. Brzmi niegroźnie, jednak efektem Infractosa jest złamanie kości.
Odkrywca: Franz Krueger
Sectumsempra
Powoduje powstawanie głębokich ran ciętych, które mogą doprowadzić do wykrwawienia. Pomocne w niwelowaniu skutków tego zaklęcia jest Vulnera sanentur.
Odkrywca: Severus Snape
Spicis
Zaklęcie rzucone na wroga początkowo obejmuje go ostrym, pomarańczowym promieniem, a następnie, po kilku sekundach wybrany organ staje się najeżony kolcami, które ranią od wewnątrz.
Odkrywca: Porunn Fimmel

Poziom bardzo trudny


• Conscissis Tunicis
Aby zaklęcie działało różdżka musi dotykać skóry ofiary, po wypowiedzeniu zaklęcia można kreślić na ciele wzór, według którego zostanie usunięta skóra. Wzór rysuje się do momentu oderwania różdżki od ofiary lub przerwania skupienia rzucającego.
Odkrywca: Marcus Glom
Cor Defectum
Z różdżki wystrzeliwuje czerwony, cienki promień. Po trafieniu w żywy organizm, powoduje zapaść serca.  
Odkrywca: Marcus Glom
Decursus
Zaklęcie manipulacyjne. Wycelowane w przeciwnika pozwala na podsunięcie mu jakiejś sugestii, "wmówienie" czegoś, co nie miało nigdy miejsca. Ofiara czaru będzie tak przekonana o swoich racjach, że odwrócenie sytuacji może nastąpić jedynie przez ponowne rzucenie zaklęcia (za drugim razem czar działa jak antidotum).
Odkrywca: Franz Krueger
Disicio Patronus
Zaklęcie czarnomagiczne, które pozwala na rozproszenie wyczarowanego przez innego maga patronusa.
Odkrywca: Franz Krueger
Enuma Elish
To zaklęcie jest wyjątkowo złożone; wyczarowuje "rozdarcie" za plecami rzucającego (o wymiarach około 4mx4m), w której zaczynają pojawiać się najróżniejsze włócznie bądź miecze, po czym wystrzelają we wskazanym kierunku, omijając oczywiście osobę która owego zaklęcia użyła. Mimo iż czar wygląda wyjątkowo śmiercionośnie, wcale takie nie jest bowiem broń niecałą sekundę po zetknięciu się z celem zwyczajnie się rozpada, zostawiając tylko raczej płytkie rany  bądź wgłębienia gdy celem jest element infrastruktury. Jest to zaklęcie niemożliwe do zablokowania (chociaż wiadomo, można je przerwać bądź przed nim uciec, bądź uniknąć), a dłuższe przyjmowanie na siebie jego działania może doprowadzić nawet do śmierci; blizny nim pozostawione są niemożliwe do usunięcia w sposób magiczny.
Aby je wykonać należy nakreślić w powietrzu znak nieskończoności, wypowiedzieć inkantacje i unieść różdżkę do góry, po czym skierować w stronę swego celu aby nadać kierunek "wystrzałowi"..
Odkrywca: Gilgamesh von Grossherzog
Haemorhaggia
Zaklęcie wywołujące u przeciwnika krwotok wewnętrzny. Wystarczy nakierować różdżkę na wroga i wymówić nazwę czaru. Z różdżki wypływa promień czerwonego światła. Na pierwszy rzut oka może wydać się, że zaklęcie nie zadziałało. Jego skutki przeciwnik może jednak po niedługim czasie odczuć, a długo nietamowany krwotok może doprowadzić do poważnych obrażeń.
Odkrywca: Franz Krueger
Iniuramis
Zaklęcie wyglądające jak fioletowy płomień, który ogarnia ofiarę, ale jej nie parzy. Powoduje rozległe obrażenia wewnętrzne, które jednak nie dają żądnych dostrzegalnych objawów w postaci ran i krwiaków.
Summitte Capitis
Zaklęcie rzucone na cel sprawia, że ten z dwóch stron zostaje ściśnięty z siłą większą niżeli uścisk szczęk krokodyla. W konsekwencji może doprowadzić nawet do zmiażdżenia kości przeciwnika.
Syphis Anabolis
Zaklęcie wywołuje szereg objawów przypominających syfilis, tj. wyjątkowo swędzącą wysypkę, wrzody na całym ciele, gorączkę, ból gardła, głowy oraz żołądka, ociężałość, a także nudności. Po oberwaniu tym zaklęciem należy jak najszybciej udać się do uzdrowiciela i pod żadnym pozorem nie drapać, bowiem w wypadku rozdrapania wrzodów blizny mogą być niemożliwe do usunięcia.
Odkrywca: Marcus Glom

Poziom ekstremalnie trudny


Avada Kedavra
Najgroźniejsze z Zaklęć Niewybaczalnych, ponieważ jest nieodwracalne w skutkach i odpowiednio rzucone uśmierca każdą żywą istotę. Zaklęciu towarzyszy zielony błysk i świst. Zakazane przez Ministerstwo Magii; jego wykorzystanie grozi odsiadką w Azkabanie.
Celaveras
Jedyne zaklęcie pozwalające ukryć mroczny znak. Należy jednak pamiętać, że w przypadku wezwania przez Czarnego Pana znak ten i tak zacznie parzyć i przybierze barwę czarną jak smoła, przez co stanie się widoczny dla innych osób.
Odkrywca: Daniel Blais  
Cruciatus (inkantacja: Crucio)
Jedno z Zaklęć Niewybaczalnych. Sprawia ogromny ból. Było często wykorzystywane przez Śmierciożerców do torturowania swoich ofiar. Zakazane przez Ministerstwo Magii; jego wykorzystanie grozi odsiadką w Azkabanie.
Facibus
Zaklęcie żywej pochodni. Osoba, na którą zostanie rzucone, staje w płomieniach. Może doprowadzić do rozległych poparzeń, zaś w razie problemów z ugaszeniem ognia – śmierci. Uwaga! Aby opanować to zaklęcie trzeba mieć dodatkowo minimum 10 punktów w magii żywiołów.
Odkrywca: Evan Rosier
Imperius
Zaklęcie niewybaczalne służące do przejęcia kontroli nad inną istotą. Zakazane przez Ministerstwo Magii; jego wykorzystanie grozi odsiadką w Azkabanie.
Incendo Oculi
W przeciwieństwie do innych zaklęć oślepiających działających czasowo, ten czar praktycznie wyżera przeciwnikowi oczy, na stałe pozbawiając go wzroku.
Odkrywca: Franz Krueger
Potior Inferius
Pozwala przejąć kontrolę nad inferiusem przywołanym przez innego czarnoksiężnika.
Odkrywca: Franz Krueger
Szatańska Pożoga (zaklęcie całkowicie niewerbalne)
Rozpala ogromny, trudny do powstrzymania, potężny, dziki ogień, który formuje się w różne bestie i trawi niemal wszystko na swojej drodze, będąc nawet zdolnym do niszczenia horkruksów. Uwaga! Aby opanować to zaklęcie trzeba mieć dodatkowo minimum 10 punktów w magii żywiołów.
Vinculum
Jest to nawet nie tyle czar, co cały rytuał, który bazuje na czarnomagicznych praktykach i transmutacyjnym zaklęciu Proteusza. Pakt ten wymaga zawiązania poprzez przemieszanie krwi obu stron. Następnie osoba, którą nazwiemy w uproszczeniu „autorem paktu”, z pomocą krwi tworzy taki sam tatuaż lub znamię w dowolnym miejscu na ciele swoim, jak i innej osoby. Tatuaż lub znamię można zabarwić na dowolny kolor, niekoniecznie czerwony. Następnie wystarczy, by którekolwiek z duetu przyłożyło do tak stworzonego znaku swoją różdżkę, a ten zacznie parzyć i zmieniać swą barwę u obu powiązanych. Znaki są połączone ze sobą w taki sposób, że zdradzają pozycję drugiej osoby. Rytuał ten nie pozwala więc na prowadzenie komunikacji na odległość, a raczej na wysłanie sygnału alarmującego wraz ze swoim położeniem. Znajomość zaklęcia wymagana jest wyłącznie do stworzenia połączonych znaków – osoba, która zyskała taki znak, może go następnie używać bez umiejętności posługiwania się Vinculum.
Uwaga! Aby opanować to zaklęcie trzeba mieć dodatkowo minimum 10 punktów w magii transmutacyjnej.
Odkrywca: Daniel Blais
Sponsored content

Księga Zaklęć Empty
PisanieTemat: Re: Księga Zaklęć   Księga Zaklęć Empty

 

Księga Zaklęć

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

 Similar topics

-
» Księga Eliksirów
» Księga eliksirów
» Poziomy zaklęć
» System zaklęć
» Klasa Zaklęć

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Marudersi :: 
Organizacja
 :: 
Zasady
 :: Magiczne Księgi
-