1) Inkantacja: Creo clara
Dziedzina: Magia iluzji.
Poziom: Średni.
By wykonać zaklęcie różdżkę należy nakierować na dowolne źródło światła - płomyk, żarówkę etc. W efekcie światełko "odrywa się" od knota/żarnika. Można rozłożyć to światło w powietrzu i chwilę po tym zamienia się ono zimne ognie, bezpieczne, którymi nie da się sparzyć.
2) Inkantacja: Recalfacio
Dziedzina: Magia iluzji.
Poziom: Trudny.
Zaklęcie wytwarza unoszącą się w powietrzu szklaną, pomarańczowo-czerwoną kulkę, która wydziela z siebie ciepło podobne do siedzenia przy kominku. Dodatkowo daje możliwość widzenia w słabym świetle.
3) Inkantacja: Deambulatio
Dziedzina: Magia iluzji.
Poziom: Średni.
Tworzy na dłoni przezroczystą figurę (kształtu humanoidalnego) która unosi się nad skórą i tańczy. Bardziej utalentowani czarodzieje są w stanie nadać jej szklanej materii i oddzielić je od zaklęcia, tworząc w ten sposób pamiątkę, która nie zniknie.
4) Inkantacja: Mihinilus
Dziedzina: Transmutacja
Poziom: Łatwy. Transmutuje dowolny przedmiot wielkości dłoni w materiał/bandaż o długości jednego metra.
5) Inkantacja: Foliorium.
Dziedzina: Magia iluzji.
Poziom: Średni.
Działa na liście, kwiaty i niewielkie kępki trawy. Sprawia, że wyżej wymienione zaczynają mienić się barwami tęczy.
6) Inkantacja: Vitresse
Dziedzina: Magia iluzji.
Poziom: Średni.
Tworzy na szybie/szkle/porcelanie przepiękne wzory - pajęczą sieć, płatki śniegu bądź przy bardziej upartym czarodzieju - bezbarwną mozaikę. Zaklęcie nie narusza konstrukcji przedmiotu.
7) Inkantacja: Tinctura
Dziedzina: Magia iluzji.
Poziom: Średni.
Różdżka wypluwa z siebie kleks (ilość taka jaka zmieściłaby się w kuchennej chochli) farby koloru pomyślanego przez czarodzieja. Zaklęcia wykorzystywane głównie przy zabawie typu "paintball":) Uwaga. Po oberwaniu zaklęciem zostaje siniak!