IndeksIndeks  SzukajSzukaj  Latest imagesLatest images  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share
 

 Genetyka

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Huncwot
Huncwot

Genetyka Empty
PisanieTemat: Genetyka   Genetyka EmptySro 26 Lut 2014, 11:58



Genetyka


Czym jest genetyka? To nic innego, jak specyficzne, bardzo rzadkie umiejętności, które posiadają tylko nieliczni czarodzieje. Bardzo często, osoby obdarzone tymi „darami” stają się potężnymi czarodziejami i czarownicami. Oto, krótka charakterystyka, każdej z nich:




Animagia, jest to zdolność czarodzieja do zmiany w zwierzę, charakterystyczne dla danej osoby. Jest to umiejętność nabyta, nad którą wymagana jest stała i katorżnicza nieraz praca. Bardzo niewielu czarodziejów jest w stanie zmienić się w zwierzę, nie raz i nie dwa, wielu zginęło próbując swoich sił. Wymagane są ogromne zdolności w dziedzinie transmutacji. Ze względu na to, że jest to umiejętność trudna, charakteryzująca wybitne jednostki w świecie magii, Ministerstwo prowadzi rejestr animagów.


Posiadają:
Niezarejestrowani:
Nabór zamknięty!
- James Potter (jeleń)
- Peter Pettigrew (szczur)
- Rita Skeeter (żuk)
- Syriusz Black (pies)

Zarejestrowani:
- Minerwa McGonnagall (kot)
- Aeron Steward (kruk)
- Jolene Dunbar (żbik)



Metamorfomag, niektóre osoby urodziły się z ciekawą zdolnością, która pozwala im zmieniać swój wygląd według własnego widzimisię i nie potrzebują do tego żadnych zaklęć transmutacyjnych. Wystarczy tylko pomyśleć i już... nowy nos, nowy kolor włosów, zupełnie inne nogi. Takie osoby nazywamy metamorfomagami. Gen ten jest nieczęsto spotykany.


Posiadają:
- Chantal Lacroix
- Blake Blackwood



Wilkołak, to osoba, która została ugryziona przez innego wilkołaka i jest zmuszona do przemieniania się w nadzwyczaj zjadliwego wilka podczas pełni księżyca. Wilkołak od wilka różni się wzrostem (są nieco większe w kłębie), a także nieco dłuższą sierścią. Większość wilkołaków żyje w odosobnieniu od ludzi i prowadzi ‘podziemny’ tryb życia, ponieważ boją się braku akceptacji ze strony otoczenia, a także tego, że wywołają panikę. Dlaczego? Podczas przemiany wilkołaków ciągnie do ludzi, ponieważ są ich najlepszą zdobyczą.
Obecnie nie wymyślono żadnego eliksiru, który pomógłby wilkołakom na ich chorobę. Nie jest potwierdzone, aby wilkołactwo można byłoby przekazać w genach.

Wilkołak (zrodzony, bardzo, bardzo rzadko)
+ zwiększona siła
-/+ rzemiana w bestię raz w miesiącu, podczas pełni (możliwość przekazania likanotropii poprzez ugryzienie) z większym prawdopodobieństwem pozostawienia świadomości
+ większa wytrzymałość na głód i zmęczenie
+ możliwość pozostania czarodziejem
- podatność na srebro

Wilkołak (przemieniony)
+ zwiększona siła
-/+ przemiana w bestię raz w miesiącu podczas pełni
+ większa wytrzymałość na ból, głód i zmęczenie
+ możliwość pozostania czarodziejem
- wysoki poziom agresji, wybuchy złości
- podatność na srebro


Posiadają:
- Remus Lupin
- Porunn Fimmel



Jasnowidz, tak naprawdę nie wiadomo jak to przebiega. Prawdziwych jasnowidzów jest bardzo mało, natomiast ci którzy istnieją, albo nie mają tak potężnego daru, albo nie chcą o tym mówić bojąc się, że będą ścigani i wykorzystywani. Jednakże, stare zapiski nie pozostawiają wątpliwości… dar ten jest niezwykle niebezpieczny.
” Widzicie… miała dar, niezwykły, chociaż ona mówiła bardzo często o nim jako o przekleństwie, o czym zresztą się niedługo przekonacie. Jej dar, wymagał jednakże zapisywania każdego szczegółu, by móc je zrozumieć. Widzicie, jak to mawiają centaury, była Widzącą. W naszym świecie, mówimy na takich jak ona, jasnowidz, jednakże jest to bardzo krzywdzące pojęcie, nie oddające w pełni tego, co potrafią. Widzicie… dla nich świat, składa się z puzzli, które na dodatek zmieniają swoje kształty w zależności od decyzji jednego człowieka. A widząc te puzzle, są w stanie widzieć przyszłość, teraźniejszość i…przeszłość. Ciekawe, prawda? Ogromna moc, ogromne możliwości. Jednakże Widzących z prawdziwego zdarzenia jest niewielu. A nawet ci, którzy mają tak rozległy dar, nie potrafią z niego korzystać. Bo wizje, często są tylko właśnie, w postaci puzzli – krótkich obrazów, często nie mających ogólnie sensu, nie pasujących do siebie, do czasu aż te puzzle się razem nie ułożą. Prosty przykład… dawna przepowiednia, w której Widzący widział drozda na szarym kamieniu, bijącym dziobem, o jego kant; piękny sygnet, z herbem Slytherina; księżyc i słońce razem na niebie oraz wodę pełną weży. Ostatecznie okazało się, że w dniu, gdy drozd zastuka w szary kamień, w dniu Merlina, czyli zdarzającym się raz na tysiąc lat dniu, gdy słońce i księżyc znajdują się na nieboskłonie razem, ramię w ramię, Slytherin zdradzi swojego najlepszego przyjaciela, Gryffindora, i rozpocznie dzieło, które ostatecznie ma zniszczyć Hogwart. Jak więc widzicie, wizje nie są często jasne. Ba! Bardzo często przychodzą za późno, by móc im zapobiegać. Z drugiej strony, najczęściej pojawiają się we śnie i tylko Widzący z ogromnym darem mogą mieć przebłyski na jawie. Są one wtedy jednakże jeszcze mniej zrozumiałe. Okupowane są również ogromną ceną. Bo każda magia posiada swoją cenę. Tutaj jest nią… szaleństwo.
Centaury, razem z Widzącymi, stan kiedy szukają odpowiedzi w wizjach, nazywają Wykrzywionym Królestwem. Jest to jakby nasz świat, ale właśnie pełen puzzli oraz kryształów, widziany jakby przez mgłę, lub lustro. Niebezpieczna to wędrówka, balansować na granicy Królestwa, a świata rzeczywistego. Wielu zatraca się, zaczyna tracić zdrowe zmysły, w końcu zaczynają na dobre przebywać poza świadomością. Zaczynają żyć wizjami, przeszłością i przyszłością, bardzo rzadko teraźniejszością. I nie ma dla nich ratunku. Są zgubieni.”
~ z zapisków Merlina dotyczących Morgany.


Posiadają:
- Resa Andersson
- Claire Annesley
- Dorian Whisper (postać nieaktywna)



Wężoustość, zdolność czarodzieja do rozmowy z wężami. Przez świat magii umiejętność ta jest uważana za czarnomagiczną. Możliwe, że wynika to z tego, że pierwszy czarownik, który posługiwał się tym językiem, Herpon Podły, stworzył nie tylko bazyliszka ale również horkrusy. Uważa się również, że osoby posługujące się językiem węży są dziedzicami Salazara Slytherina, który jest najbardziej znanym wężoustym na świecie.


Posiadają:
- Lord Voldemort
- Chiara di Scarno
- Rosalie Rabe



Wila, a właściwie pół-wila bądź osoba, która ma w sobie jedną cząstkę krwi wili. To osoba, która swoim wyglądem przyciąga do siebie płeć przeciwną, bowiem jest spokrewniona z mitycznymi istotami zwanymi wilami - żeńskimi duchami zasiedlającymi lasy, jeziora, góry i obłoki, które potrafią sprawić, że człowiek całkowicie może dla nich stracić głowę. Zazwyczaj takie osoby są kapryśne, a także nienawidzą jak się je okłamuje.

Posiadają:
- Corinne Rosseau (1/2 wila)



Wampir, To osoba, która jest zmuszona do picia krwi, aby przetrwać. W przeciwieństwie do legend, wampirom wcale nie towarzyszy piękno (wręcz przeciwnie - ich oczy są zazwyczaj podkrążone i są straszliwie bladzi niczym greckie posągi), nie są zbyt szybkie ani nie żyją wiecznie. Zazwyczaj dożywają do stu pięćdziesięciu lat.
Wampiry możemy podzielić na dwie kategorie: na tych, którzy się urodzili krwiopijcami, a także na tych, którzy stali się nimi poprzez ugryzienie (są to tak zwani lestaci). Ci, którzy urodzili się wampirami mają coś w sobie, co nie pozwala im zabić człowieka i żywią się wyłącznie krwią zwierząt, która w pełni ich nie zaspokaja. Są jednak o wiele spokojniejsi od lestatów i przez wiele lat potrafią ukrywać się wśród ludzi. Lestaci charakteryzują się wyjątkową agresją skierowaną w stronę ludzi, w szale mogą zabić nawet osoby, które były kiedyś dla nich ważne.

Wampiry: (zrodzony)
- podatność na światło słoneczne (eliksiry lub kremy zabezpieczające przed poparzeniami)
- oczy podatne na ostre światło słoneczne, problemy z widzeniem
- zabić je można tak samo jak zwykłego człowieka (są długowieczne, ale śmiertelne i umierają ze starości od 120-180 lat)
- regularne picie krwi jako pokarm
- brak możliwości zostania czarodziejem
+ lepsze widzenie w ciemności
+ zwiększona szybkość
+ przemiana w wybranego ptaka
+ możliwość przemiany człowieka w lestata
+ nauka w społeczeństwie wampirów

Wampir (lestat):
+ zwiększona szybkość
+ możliwość pozostania czarodziejem
- podatność na światło słoneczne (eliksiry lub kremy zabezpieczające przed poparzeniami)
- oczy podatne na ostre światło słoneczne, problemy z widzeniem
- zabić je można tak samo jak zwykłego człowieka (są długowieczne, ale śmiertelne i umierają ze starości od 120-180 lat)
- regularne picie krwi jako pokarm, bez tego umierają


- Harry Milton (zrodzony) postać nieaktywna

Co zrobić, by dostać genetykę? Należy napisać podanie, w przeznaczonym do tego dziale, które będzie spełniać wszystkie wymogi. Wyznaczony członek Administracji podanie to sprawdzi i oceni, czy dana postać może posiadać tak wyjątkową umiejętność.


 

Genetyka

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

 Similar topics

-
» Genetyka
» Genetyka - jak zdobyć?

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Marudersi :: 
Fasolkowo
 :: 
Archiwum
 :: Wydarzenia
-